کشورهای عربی به‌راحتی پرستاران خوزستانی را جذب می‌کنند!-راهبرد معاصر

کشورهای عربی به‌راحتی پرستاران خوزستانی را جذب می‌کنند!

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز با بیان "در زمینه تأمین نیروی انسانی در کشور با یک وضعیت بغرنج مواجه هستیم."، گفت: این معضل در خوزستان شدیدتر است زیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس پرستاران خوزستانی را که زبان عربی بلد هستند، به‌راحتی جذب می‌کنند!
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا گچ‌کوبان با بیان اینکه استان خوزستان با کاهش تعداد پرستاران مواجه است، اظهار کرد: در زمان حاضر در کل کشور با یک مسئله بغرنج در تأمین نیروی انسانی مواجه هستیم؛ یک زمانی نسبت پرستار به‌ازای هر تخت بیمارستانی در استان خوزستان 0.63 بود اما الآن در حال کاهش به 0.5 یعنی کمتر از یک پرستار به‌ازای هر تخت بیمارستانی است.

 

وی افزود: کنار وجود مشکل در تأمین نیرو، یکی از معضلاتی که در استان خوزستان با آن مواجه هستیم موضوع مهاجرت نیروهای پرستاری به خارج از کشور است و کشورهای حاشیه خلیج فارس بدون هیچ‌گونه سختی و صرفاً با یک آزمون، به‌راحتی پرستاران ما را که زبان عربی بلد هستند، جذب می‌کنند! در کشوری مانند عمان حقوقی که به پرستاران ایرانی پیشنهاد می‌کنند نزدیک به 10 برابر حقوقی است که پرستاران داخل کشور دریافت می‌کنند و کنار آن، مسکن مناسب و رفاهیات دیگر را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

 

گچ‌کوبان ادامه داد: در سال‌های گذشته میزان جذب پرستاران مطلوب و متناسب با زیرساخت‌های موجود نبوده است؛‌ خوزستان یکی از پایین‌ترین پرداختی‌ها از نظر زمانی و مبلغ کارانه و اضافه‌کاری پرستاران را دارد.

 

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خوزستان با ابراز اینکه به‌دلیل شرایط اقلیمی، نگه‌داشت نیروی انسانی در استان‌ خوزستان بسیار سخت است، متذکر شد: هیچ‌گونه مزیتی برای پرستاران در این استان لحاظ نمی‌شود به همین دلیل پرستارانی که طرح خود را در این استان می‌گذرانند یا در این استان مشغول به تحصیل هستند نیز بعد از تمام شدن دوره تحصیل و طرح خود به خدمت در سایر شهرها و استان‌ها سوق داده می‌شوند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده